ניקיון פסח בבלוג

פסח מתקרב וכולם מתחילים לעסוק בניקיונות בבית. אבל מה עם קצת ניקיון וסדר בבלוג? הרי גם זה סוג של חדר משלנו… לא מגיע לו שנסדר אותו כמו את שאר החדרים?

פעם בשנה אני מפשילה שרוולים ומתחילה להביט לאחור, לאבק ולרענן את הבלוגים שלי. אבל מה כבר יש לסדר? הרי קראתי כל פוסט אלף פעמים לפני שלחצתי על כפתור הפירסום, לא? 

כן, אבל בכל זאת. כשחוזרים אחורה, מגלים שחלק מהפוסטים אפשר להעביר לפח. אולי הם נכתבו בסערת רגשות על משהו שכבר מזמן לא רלוונטי? את כבר שכחת מהם, אבל הרשת לא שוכחת ומישהו עשוי להיתקל בהם.

פוסטים אחרים ייראו לך כל-כך מוצלחים, שתרצי לשתף אותם שוב. מיחזור הוא דבר טוב בסך הכול. אבל בהזדמנות הזו רצוי לערוך את הפוסטים מחדש.

לאחרונה פנתה אלי מישהי בבקשה לשתף באתר של גוף חינוכי מסוים פוסט שכתבתי לפני 4 שנים! אני כבר כמעט שכחתי ממנו, אבל מסתבר שגוגל לא שוכח. בהמשך התקשרו מתחנת הרדיו קול השפלה וביקשו לראיין אותי על הפוסט הזה (תוכלו לשמוע את הראיון כאן). כמובן שמייד נכנסתי וערכתי את הפוסט מחדש. הנה 7 דברים שכדאי לשים לב אליהם כשעושים את זה:

1. כותרות

חשוב שהכותרות יהיו מושכות ומסקרנות, אבל לא מתחכמות מדי. גוגל לא מבין התחכמויות. כשאנשים יחפשו מתכון לעוגיות חמאה, אם פרסמת פוסט בשם טעים ומחמיא, לא בטוח שתעלי בדירוג גבוה בחיפוש גוגל פשוט. לפעמים אנחנו נותנות כותרת שמתכתבת עם משהו אקטואלי. עברה שנה? אולי עדיף לתת לפוסט כותרת אחרת, Google friendly יותר.

2. פחות זה יותר

מילים שאפשר לנקות מהטקסט: מאוד, הרבה, ועוד ועוד (מספיק אחד), וכו' וכו' (כנ"ל). יותר מדי שלוש נקודות… יותר מדי סימני קריאה!!! עוד על "מילים ריקות" – כאן.

3. גרשיים

כדאי להימנע מ"שימוש בגרשיים". במידה ורוצים להדגיש שמות של אנשים, ספרים, סרטים וכדומה עדיף להשתמש באות שמנה (Bold). זה יותר נעים לעין, בעיקר בקריאה בנייד.

4. תמונות

קודם כל, אל תוותרו עליהן. כל בית צריך מרפסת? אז כל פוסט צריך תמונה. רוב התמונות שהכנסתי לפוסטים פעם היו קטנות מדי. כדאי להחליף בתמונות בגודל מלא (לפחות מעל 300X300 ועדיף מעל 600X600).

וחשוב לקבוע מהי התמונה הראשית של הפוסט (Featured image), כי אנשים משתפים פוסטים שמוצאים חן בעיניהם וכדאי שהתמונה שתשותף תמשוך את העין.

bookstips2

5. גיבוי 

אם יש לך מחשבה להוציא פעם ספר שמבוסס על הבלוג, כדאי להעתיק את הפוסטים ולשמור במסמך Word עם גיבוי בענן (Dropbox או Google Drive). גם אם כרגע זה רק חלום רחוק – לפעמים חלומות מתגשמים, אז למה לא להתכונן מראש?

6. הזמנה למעקב

אם עדיין אין לך הזמנה קבועה כזו, הגיע הזמן שתהיה. כדאי לסיים כל פוסט בהזמנה לעקוב אחרי (דוגמה פה למטה). מדי פעם אפשר לעדכן את ההזמנה הזו בהתאם לצורך, ואם יש פוסטים שאני רואה באנליטיקס שהם פופולריים במיוחד, אכנס ואעדכן בהם את ההזמנה למעקב, גם כשמדובר בפוסטים ישנים יחסית.

למשל: לא תאמינו כמה אנשים נכנסים לפוסט יומולדת 7 בנושא פרוזן שפרסמתי פעם בבלוג בסלונה. והילדה כבר בת 8 וחצי! לא חבל לפספס את האפשרות שמישהו מהקוראים שם יקרא על פרוזן, ימשיך הלאה למקומות אחרים שבהם אני כותבת, ואולי יגיע בסוף להרצאה או לסדנה שלי?

7. פרופיל

אחרי שסיימתי לעשות סדר בפוסטים הישנים, מחקתי חלק מהם, עדכנתי כותרות, תמונות והזמנות מעקב ועשיתי גיבוי לכל מה ששווה שמירה, אני לא שוכחת לנקות גם בפינות. ליתר דיוק, בשתי הפינות החשובות ביותר בחדר: עמוד האודות והעמוד ליצירת קשר (ותודה לבלוגריסטית יונית צוק, שבכנס הבלוגריות הנהדר שלה שמעתי את העצה הזו).

אולי התמונה ששמת שם כבר לא עדכנית? אולי עשית לאחרונה משהו שבא לך להשוויץ בו? אולי הגיע הזמן לכתוב שם משהו אחר, שיתאר טוב יותר את מה שאת עושה היום? ואולי שינית כתובת מייל או החלפת מספר טלפון? חשוב מאוד!

וטיפ בונוס לסיום: הפלטפורמות המארחות שכולנו משתמשות בהן כדי לכתוב את הבלוגים שלנו מאפשרות להחליף את ערכת העיצוב. לא הייתי עושה את זה יותר מדי, אבל אם אין לכן בלוג שעוצב במיוחד על ידי גרפיקאית, לפעמים שיפוץ כללי כזה עושה תחושה של בית חדש ונותן לבלוג מראה עכשווי ומרענן יותר.

אהבתם? מוזמנים להצטרף לעוקבים שלי ולקבל את הפוסט הבא ישירות לתיבת המייל שלכם.

רצים? בקרו אותי גם באמא רצה

ואחרי שניקיתם – אל תשכחו שצריך גם לנוח… חג שמח!

Dreams

כתיבת תגובה