כשהספר שלי חזר להיות שלי

לפני 16 שנים ילדתי בת אחרי שני בנים. הייתי אז באמצע כתיבת הדוקטורט, אבל משהו בלידה הזו טלטל אותי. הייתי זקוקה לעצירה. שמתי את הדוקטורט בצד, והתיישבתי לכתוב על נושא שלא היה לי בו שום רקע מקצועי: הנקה.

הנקתי גם את שני הבנים הראשונים שלי, אבל הולדת הבת גרמה לי לחשוב על כל מיני דברים אחרת. כשחיפשתי בחנויות ספר הנקה שייתן לי תשובות על בעיות שנתקלתי בהן באותה תקופה – לא מצאתי כזה.

היו ספרים מקצועיים של מיילדות ויועצות הנקה, אבל לא זה מה שחיפשתי. חיפשתי ספר של מישהי כמוני: סתם אמא, שכבר עברה את מה שאני עוברת עכשיו. ואחרי שלא מצאתי את הספר הזה, החלטתי לכתוב אותו בעצמי: אולי הוא יוכל לעזור למישהי אחרת בעוד כמה שנים.

שלוש שנים אחר כך, קצת אחרי שנולד בני הרביעי, הספר יצא לאור בהוצאת מודן. כל מה שסיפרו לכם על זה שלפרסם ספר זה כמו ללדת ילד – הכול נכון. רק הרבה פחות כואב.

ההתרגשות הייתה גדולה: ראיונות מוצלחים במגזין הורים וילדים ובמוסף 'נשים' של מעריב, כתבה מפרגנת במקומון הבית, מודיעין ניוז, ראיונות טלוויזיוניים בתכניות הבוקר של רבקה מיכאלי ושל ליאת תימור ורפי קרסו – מה עוד צריך? הספר עשה חיל ומכר בשנה-שנתיים הראשונות כמה מאות עותקים.

ומאז – דממה. אולי לא דממה מוחלטת, אבל בואו נסכם על טפטופים. ככה עובד שוק הספרים בארץ: אם את לא עובדת בלשווק את עצמך ואת הספר שלך (ואז עוד לא היה פייסבוק!), אין לו באמת יכולת לשרוד מול מאות כותרים חדשים.

בקיצור, הספר שכב במחסני ההוצאה, ואני התחלתי להרגיש שחלק מהנשמה שלי קבור שם. מדי פעם נתקלתי בנשים שקראו את הספר והוא ממש עזר להן, וזה עוד יותר כיווץ לי את הלב – לא חבל?

לפני כחודשיים החלטתי לעשות מעשה ולזכות בחזרה בבעלות על חלקיק-הנפש הזה שלי. למי שלא יודע: כשהוצאת ספרים מחליטה להשקיע בסופר ולפרסם את הספר שלו, היא הופכת להיות בעלת הזכויות. הספר בעצם שלה מעכשיו, לא של הסופר. אין לי טענות על כך כמובן. ההוצאה משקיעה בהפקת הספר ובהפצתו, ולגמרי הגיוני שהם גם ירוויחו. אבל מכיוון שהספר כבר חוגג בר-מצווה, וכאמור בחנויות אין ממש דרישה לספרים כל כך "ישנים", קפצתי למים.

היה משא ומתן. נשלחו מיילים. נערכו שיחות טלפון. בסופו של דבר התבשרתי שהגענו לעמק השווה. הספר אמא מניקה: מדריך אישי להנקה מוצלחת חזר להיות לגמרי שלי! המלאי עבר מהמחסן של מודן לסלון שלי:

כל הזכויות שמורות למחברת!

לקבל חזקה על הקניין הרוחני שלך זה צעד מרגש מאוד. לא האמנתי שאתרגש מזה כל כך. 

קטעים מהפרק הראשון של הספר אפשר לקרוא כאן
כמה צילומים וקטעי עיתונות נמצאים כאן

אז אחרי הסיפור היפה – איפה רוכשים?
בקישור ממש כאן

ושתהיה הנקה מוצלחת לכל מי שבעניין 🙂

כתיבת תגובה