איך לבחור שם לבלוג שלך

למקרה שלא שמתם לב, הבלוג עבר לאחרונה סיוד ושיפוץ. אני אוהבת לעשות את זה מדי פעם: לעשות סדר בבלוג, לרענן את הקירות ולבחור תבנית עיצוב חדשה.

הפעם גם בחרתי שם חדש לבלוג. כשפתחתי אותו לפני כך וכך זמן, קראתי לו פשוט ענת שפירא-לביא. היו לי כבר שני בלוגים פעילים, אחד על חינוך ואחד על ריצה, ולא ממש התחשק לי לשבור את הראש על עוד שם.

הבעיה הייתה שבכל פעם שבה שאלו אותי על הבלוגים שלי, נאלצתי לגמגם: כן, יש לי בלוג על חינוך שקוראים לו די לחינוך ובלוג על ריצה שקוראים לו אמא רצה ועוד בלוג אחד על כתיבה.
– באמת? איך קוראים לו?
– טוב, נו… תחפשי פשוט את השם שלי בגוגל…

מממ… לא הכי מוצלח, נכון? אז ישבתי וחשבתי: לבחירת שם לבלוג יש משמעות גדולה, כי השם מגדיר את הבלוג גם עבור הקוראים וגם עבור הכותבת עצמה.

שני השמות הקודמים באו לי בקלות: בשם די לחינוך יש בדיוק את המחאה שרציתי להביע נגד מערכת החינוך השמרנית; לשם אמא רצה הייתה משמעות אישית בשבילי, מכיוון שכמה שנים לפני שהתחלתי לרוץ כתבתי ספר בשם אמא מניקה. כשהפסקתי להניק התחלתי לרוץ, והשם סימל את המעבר הזה באופן מושלם.

אבל איך אפשר לקרוא לבלוג שעוסק בכל כך הרבה דברים? בכתיבה, בעריכה, במכתבים, בבלוגים? אולי צריך לזקק את כל זה למכנה המשותף של הכול – לעיסוק במילים. ואז פתאום קפץ הרעיון: מילים שענת.

כשהתוודעתי לראשונה בתור ילדה לספריו של יהונתן גפן, סיפורים שענת אוהבת במיוחד ו-שירים שענת אוהבת במיוחד, השתעשעתי ברעיון שהוא כתב אותם עלי, או לפחות בשבילי. עד היום אני שומרת אצלי את העותקים הישנים מהילדות:

anatstories

אני מניחה שהרבה ענתיות באותה תקופה חשבו בדיוק כמוני, שהספרים נכתבו עליהן (ולי גם היה סבא אברהם! מי שמכיר יודע מה זה אומר…). אבל היום, יותר מסיפורים ושירים זה פשוט מילים. אותן אני אוהבת במיוחד. כמעט בכל עטיפה שבה הן מסתתרות.

אז תגידו יפה שלום לשם החדש של הבלוג: מילים שענת. וכשאתן בוחרות שם לבלוג שלכן, חשבו על שני דברים:

1. האם השם שבחרתן מייצג את הנושאים שעליהם הבלוג מדבר?

2. האם השם שבחרתן מייצג אתכן בדרך כלשהי?

כשהתשובה על שתי השאלות הללו תהיה חיובית, יש סיכוי גדול יותר שלא תגלו בחיפוש קצר בגוגל שמישהו אחר כבר תפס את השם שבחרתן… ואם השם כבר תפוס? חבל מאוד. חפשו שם אחר.

אז קדימה – חולמות על בלוג משלכן? תתחילו לשחק בלתת שם לבלוג. תגלגלו אותו על הלשון או על הדף. תמדדו אותו מול המראה כמו בגד חדש. כשתמצאו את השם הנכון – אתן תדעו שזה זה. והנה כבר עשיתן את הצעד הראשון. עכשיו נשאר רק להתחיל לכתוב!

בלוג נולד

6 תגובות הוסף תגובה

  1. חן סיון הגיב:

    יופי ענת. מילים שענת
    בחירה מצוינת. מייד אני נרשמת

    אהבתי

    1. anatshapira הגיב:

      תודה חן! ברוכה הבאה 🙂

      אהבתי

  2. ליטל ירון הגיב:

    ענת, באת לי בזמן! אני במחשבות על שם לערוץ ביוטיוב ונראה לי שקל לעשות את ההיקש. השאלות המנחות שהצגת לבלוג יכולות לעזור גם במדיה האחרת. נשאר לי "רק" לחשוב ולענות עליהן. תתחדשי על העיצוב והשם.

    אהבתי

    1. anatshapira הגיב:

      תודה, ליטל! שם לערוץ ביוטיוב! צודקת… עכשיו אצטרך לחשוב גם על זה 🙂

      אהבתי

  3. Neta Peleg הגיב:

    תודה רבה ענת, כתבת נהדר ולעניין

    אהבתי

    1. anatshapira הגיב:

      תודה, נטע 🙂

      אהבתי

כתיבת תגובה